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★高薪职位:Software Services Software Support Engineer/shanghai-5 |
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dalian-DLM [博客] [个人文集]
头衔: 海归少校 性别: 加入时间: 2007/01/16 文章: 127
海归分: 19484
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作者:dalian-DLM 在 海归招聘 发贴, 来自【海归网】 http://www.haiguinet.com
Software Services Software Support Engineer-005
<勤務地:中国 上海>
【職務概要】
OpenView製品に関する技術支援を中心としたサポートをお客様にご提供するお仕事です。具体的には以下のとおりです。
• Web、e-mail、お電話などの手段を通じて、お客様とのコミュニケーションを日本語で行う。
• 顧客満足を常に意識し、緊急度やビジネスインパクトを考慮した対応を行う。
• 技術的なご質問や問題に対応し、対策の提案を行う。
• 製品の不具合または技術的問題点を明らかにし、担当部署への報告を行う。
• 個人の技量だけでは困難な問題に対しても、部内外の協力を仰ぎながら責任を持って適切な対処を行う。
【応募資格】
<必要な経験やスキル>
• 会話と文章の両方で、日本語を母国語とする人たちと支障なく意思疎通ができること。 (日本語能力試験1級相当)
• 顧客満足や顧客優先の考え方を持っていること。顧客支援の経験があればより良い。
• 論理的思考と問題解決が出来ること。
• 前向きであり、協調性があること。
• OSやネットワークに関する知識と技術力。 OpenViewなど運用管理ツールについての知識があればより良い。
• 辞書を使いながら読み書き会話ができる程度の英語力。
Software Services Software Support Engineer-005
Responsibilities:
• To achieve industry leading customer satisfaction and loyalty through delivery of high level technical support to OpenView customers.
• Perform problem recreation and determination on complex issues; Perform assessment with diagnostic information in a timely manner with client/server applications
• Perform enhancement verification and release testing for assigned products; Understanding of technology; Knowledge of Enterprise or Server Application Deployment Solutions.
• Take ownership of customer issues, understand their environment and the issues impact, then develop, document and deliver timely and effective solutions that maximize customer's investment. Where appropriate engage 's local and worldwide resources to assist in issue resolution.
• Facilitate the success of other parts of through collaborative problem solving, knowledge sharing, mentoring and proactive activities.
Required Qualifications:
• Bachelors Degree education level (Computer System or Japanese preferred).
• Experience of technical support and customer communication.
• Documenting knowledge for sharing with customers.
• Fluent Japanese for customer communication in speaking and writing.
• English skill for internal communication.
• Troubleshooting skill to solve problems and/or identify, verify and document problems.
• Deliver effective information to the customers via the telephone, e-mail, and/or web.
• Knowledge of server platform such as Windows 2003 or UNIX.
• Extended hour support participation (after hour, weekends, and holidays).
• Ability and desire to effectively interact with people.
• Having strong mindset of customer first and productivity improvement.
Preferable Qualifications:
• Possess strong team leadership skill and escalation management experience.
• Communication in Korea or Cantonese.
• Japanese customer support experience.
• Knowledge of Networking, Database (Oracle or SQL), or internet services technologies (JAVA xml)
• Knowledge of OpenView products
作者:dalian-DLM 在 海归招聘 发贴, 来自【海归网】 http://www.haiguinet.com
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- ★高薪职位:Software Services Software Support Engineer/shanghai-5 -- dalian-DLM - (2685 Byte) 2007-3-09 周五, 10:31 (1340 reads)
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